Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!

Последната българска теснопътна железница от Септември, през Велинград и Банско, до Добринище е строена в периода 1920-1945 г. и почти 70 години свързва Горнотракийската низина с Родопите, Рила и Пирин. Тя има нетипичното уникално за Европа 760-mm междурелсие и това я прави уникат!
 
 
Тази жп линия в никакъв случай не трябва да бъде закрита, защото:
- е уникална и изключително сложна като съоръжение
- се определя като "чудо на инженерната мисъл за времето си"
- е най-високата жп линия на Балканския полустров
- е обявена за най-голямата "жп забележителност" в България
- е включена в списъка на "Най-красивите жп линии на света"
- пътуването по нея е уникално, различно и неповторимо
- защото теснолинейката е само една
- трасето на малката жп линия от Септември до Добринище преминава през уникално красиви местности
- от всяка гара и спирка има туристически забележителности на вековна възраст
- теснолинейката е действащ паметник на техниката
- трасето прави уникални за Европа извивки като "осморка" и "шестици"
- нашата родопска жп линия се посещава ежегодно от организирани групи и семейства от целия свят и нейната слава е доказана от Америка до Япония
- трябва да ценим богатсво като това - от национален ранг
- теснолинейката обслужва население, което няма друг превоз и дори път до селищата си
- пътуването по теснолинейката е приключение и свързва СПА и ски столиците на Балканите Велинград и Банско с най-високата гара на Балканите - Аврамово
- природата, която обгръща тази 125-km железница е уникална и завладяваща
- десетки са дали живота си за нея
- мнозина разчитат на тази железница и тя е жизненоважна за тях, особено през зимата
- тя трябва да значи много за нас българите
 
 
Снимка: Уикипедия
 
 
Снимка: Уикипедия
 
 
Снимка: Уикипедия
 
 
Подкрепете петицията, в името на спасението на тази уникална последна българска жп линия с това междурелсие, защото всеки ден тя е под опасност от закриване. Спекулации и лъжи по адрес на Родопската теснолинейка се разнасят от уста на уста. Малката линия е смятана за ненужна, демоде и за пореден път е в опаност да бъде закрита, демонтирана и затрита от картата на България след близо век!
 
 

Публикувано от dimitar.zhelev

15 Коментара - Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!

Румен Пенин (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Въобще не зная на кого му е хрумнало в главата да закрива тази линия позната от десетилетия на българи и чужденци, като нещо, което не се среща по света често. Гордост е и факта, че минава през най-красивите райони на Родината ни, че свързва Горнотракийската низина с Рила и Пирин и долината на Места, че на нея е и най-високата балканска гара! Незабавна оставка на министъра на транспорта и Правителството, ако това се случи!!!

Георги Белев (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Долу ръцете от теснолинейката!

Aнна Давидов (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Като дете сам пътувала с това влакче, то е част от атмосферата и пейзажа на района!

Марина Стоева (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Поредното "гениално" управленско решение... Годината едва започна, а първите куриози са вече факт! "Браво" на елита!

Пламен Патарчанов (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Липсата на географска култура, не оправдава взимането на пагубни за развитието на територията географски решения!?

Лидия Енева (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Пътувала съм по тази линия и усещането е невероятно. Не мисля, че управниците ще допуснат да загубим нещо, което имаме и което е уникално и единствено у нас. Съгласна съм, че трябва обществото да реагира навреме, за да предотвратим подобно евентуално решение на правителството.

Румяна Маринова (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Пътувала съм по тази линия с мои ученици. Неповторимо и незабравимо преживяване. Не правете поредната грешка, управници! Не посягайте на тази атракция!!!

Todor Chikov (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Podkrepqm peticiata

Pavlina Shikova (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Подкрепям петицията

Георги Mарков (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Поредната недомислица,за която сигурен съм, след като се вземе прибързано решение ще необратимо. Вместо да се възползваме от уникалното съоръжение, което може да рекламира България, като дестинация различна от утвърдените шаблони на евтин морски туризъм - сами си правим „Мечешка услуга”. Дано случаят се отрази широко по медиите, за да достигне до повече хора, които да се включат в защита на линията.

Ekaterina Cherneva (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Подкрепям петицията.

Miroslav Dikovski (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Считам, че "Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!" е призив към всички българи, които милеят за родното!

Елен (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Това е една прекрасна железопътна линия, която трябва да остане и радва още много поколения напред.Надявам се в министерството на транспорта работят и разумни хора.

Лили (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Ей, надявам се това е шега. Как така ще закриват тази толкова атрактивна и приятна за пътуване линия. Поне два пъти годишно се возя по нея и удоволствието е несравнимо.Дано още е останал разум в управляващите!!!

Радослав (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Честита награда! Напълно сте я заслужили, защото този сайт играе важна рола за обединяването на географите у нас! Тук винаги може да се намери нещо ново и интересно от света на Географията!Продължавайте смело напред!

Сподели

Снимка на деня

Река Тиу в гр. Анси, Югоизточна Франция

ггф