Последната българска теснопътна железница от Септември, през Велинград и Банско, до Добринище е строена в периода 1920-1945 г. и почти 70 години свързва Горнотракийската низина с Родопите, Рила и Пирин. Тя има нетипичното уникално за Европа 760-mm междурелсие и това я прави уникат!
Тази жп линия в никакъв случай не трябва да бъде закрита, защото:
- е уникална и изключително сложна като съоръжение
- се определя като "чудо на инженерната мисъл за времето си"
- е най-високата жп линия на Балканския полустров
- е обявена за най-голямата "жп забележителност" в България
- е включена в списъка на "Най-красивите жп линии на света"
- пътуването по нея е уникално, различно и неповторимо
- защото теснолинейката е само една
- трасето на малката жп линия от Септември до Добринище преминава през уникално красиви местности
- от всяка гара и спирка има туристически забележителности на вековна възраст
- теснолинейката е действащ паметник на техниката
- трасето прави уникални за Европа извивки като "осморка" и "шестици"
- нашата родопска жп линия се посещава ежегодно от организирани групи и семейства от целия свят и нейната слава е доказана от Америка до Япония
- трябва да ценим богатсво като това - от национален ранг
- теснолинейката обслужва население, което няма друг превоз и дори път до селищата си
- пътуването по теснолинейката е приключение и свързва СПА и ски столиците на Балканите Велинград и Банско с най-високата гара на Балканите - Аврамово
- природата, която обгръща тази 125-km железница е уникална и завладяваща
- десетки са дали живота си за нея
- мнозина разчитат на тази железница и тя е жизненоважна за тях, особено през зимата
- тя трябва да значи много за нас българите
Снимка: Уикипедия
Снимка: Уикипедия
Снимка: Уикипедия
Подкрепете петицията, в името на спасението на тази уникална последна българска жп линия с това междурелсие, защото всеки ден тя е под опасност от закриване. Спекулации и лъжи по адрес на Родопската теснолинейка се разнасят от уста на уста. Малката линия е смятана за ненужна, демоде и за пореден път е в опаност да бъде закрита, демонтирана и затрита от картата на България след близо век!
15 Коментара - Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!
Румен Пенин (непроверено) February 08, 2017
ОтговориГеорги Белев (непроверено) February 08, 2017
ОтговориAнна Давидов (непроверено) February 08, 2017
ОтговориМарина Стоева (непроверено) February 08, 2017
ОтговориПламен Патарчанов (непроверено) February 08, 2017
ОтговориЛидия Енева (непроверено) February 08, 2017
ОтговориРумяна Маринова (непроверено) February 08, 2017
ОтговориTodor Chikov (непроверено) February 08, 2017
ОтговориPavlina Shikova (непроверено) February 08, 2017
ОтговориГеорги Mарков (непроверено) February 08, 2017
ОтговориEkaterina Cherneva (непроверено) February 08, 2017
ОтговориMiroslav Dikovski (непроверено) February 08, 2017
ОтговориЕлен (непроверено) February 08, 2017
ОтговориЛили (непроверено) February 08, 2017
ОтговориРадослав (непроверено) February 08, 2017
Отговори