Извънкласна дейност по География и икономика на тема: Интерактивна игра по География „На пътешествие в Южна Америка – по въздух и море“. Ръководител е Ивелина Гачева, учител в ОУ „Христо Смирненски“, с. Строево, общ. Марица, обл. Пловдив.
Материалът е изпратен по повод учителският конкурс „Извънкласни дейности“ за Българския географски фестивал през 2018 г. и е класиран на трето място.
Целта на настоящия доклад е да се опише и анализира интерактивната игра по география и икономика. Задачите на играта са следните:
1) да се усвоят и затвърдят знания за:
2) да се формират умения за:
Важно е да оформирмянето на предприемачески дух и култура посредством развитие на инициативност, организираност, креативност, въображение и увереност.
Да се осъществят междупредметни връзки с Информационни технологии, История и цивилизации, Български език, Изобразително изкуство.
Дидактически средства за часа:
1.Учебник по География и икономика за 6. клас, издателство „Анубис“
2.Нагледни средства: стенна карта „Карта на света“
3. Технически средства: компютър, мултимедиен проектор, листа за флипчарт.
Казус:
На служители в конкуриращи се туристически фирми (най-малко две) е възложена задача да съставят и изработят туристически маршрути в екзотична страна от Южна Америка; да намерят агенция, която да рекламира маршрутите; да определят цената на туристическата услуга и да я продадат на граждани; да организират пътешествие по маршрутите.
Участниците в играта са разделени на три групи (група за Бразилия, група за Аржентина, група на гражданите, които търсят да закупят туристическа услуга):
Във всяка от първите две групи се определят ученици за следните роли:
Цели на участниците в играта
Предварителна подготовка
Дейността, която извършва всяка група, е работа в екип. Екипът се състои от хора, които отговарят заедно за изпълнението на дадена задача. Те излъчват водещ (лидер), който организира дейността на групата,и говорител, който я представя.
Правила за работа в екип
Обмислете възможните решения.
Определете дейностите за всяка роля,уточнете времето за изпълнение, мястото на действие, начина на отчитане на резултатите.
Туроператорите от двете конкуриращи се туристически фирми имат следните задачи:
Рекламните агентиса ученици с нестандартно (креативно) мислене, с творчески заложби и компютърни умения. Те изготвят рекламни материали за съответния маршрут:
Гражданите - клиенти проучват внимателно условията на всеки от предложените маршрути: времетраенето, сезонът, през който се провежда, цената – какви услуги се вклюват в цената (напр. транспорт със самолет; нощувка със закуска в хотел „Х”, медицинска застраховка и др.), какво не се включва в цената (напр. такси за музеи,допълнителни еднодневни екскурзии в страната), сравняват цената с тази в други агенции. Закупуват продукта срещу съответен документ, подготвен от туристическите фирми.
Задача 1. Организиране продажбата на туристическите услуги. Създаване на среда, напомняща обстановката в туристическа фирма. Окачване на подходящо място изработените за всеки маршрут рекламни материали, осигуряване на техника за представянето на тези материали.
Задача 2. Провеждане на играта. Чрез говорителите всяка група представя резултата от дейността си, като играе определената ѝ роля. Провеждане и обсъждане на дейността, в което участва целия клас.
За участниците от трета група е важно да знаят, че присъствието им на представянето означава,че са приели да закупят една от екскурзиите. Хора от тази група задават въпроси относно: условията за влизане в избраната за посещение страна; местната валута; правилата за движение; кодът за избиране на страната от България; телефона за спешна помощ и др.
Задача 3. Обсъждане изпълнението на задача 2. Основен критерий за постигнати положителни резултати от играта:
График
Автор: Ивелина Гачева
Copyright © 2022 - Geograf.bg