10-12. КЛАС - Областен кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 (тестови материали)

Не знаем #Кой и защо не споделя въпросите от олимпиадата, но след десетките писма на ученици от цяла България с възстановени по спомени въпроси и техните предполагаеми верни отговори, решихме да ги публикуваме. Въз основа на писмата успяхме да сглобим хипотетичен вариант на областния кръг на олимпиадата, който споделяме със своите читатели. До този момент официалният вариант не е публикуван никъде, заради което Географ БГ не гарантира за достоверността на въпросите, отговорите, графичните изображения и съответните точки, възстановени изцяло по памет на участниците, които ни писаха. 

Публикувано от dimitar.zhelev

36 Коментара - 10-12. КЛАС - Областен кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 (тестови материали)

О, БОЖЕ! (непроверено) February 08, 2017

Отговори
ВИЕ ЛУДИ ЛИ СТЕ С ТИЯ ЕМБЛЕМИ НА НАЦИОНАЛНИ ПАРКОВЕ???????? Ало, журито, знаете ли колко НАЦИОНАЛНИ ПАРКА има в България и колко са ПРИРОДНИТЕ????? Сега ясно ли ви е на всички защо тези тестове са най-секретното нещо в тази държава?

Нафърфорий (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Въпрос №2 не е библейски!

Участник (непроверено) February 08, 2017

Отговори
РЪЛНА ПАРОДИЯ, изпълена с много грешки!!!

Анонимен (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Уникална олимпиада!

Верка Кънчева -... (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Олимпиадата е безумна. Не знам коя умна глава я съставя, но е пълно с грешки. Най-очебийната от тях е на практическата задача - откога Националните паркове в България от 3 станаха 11 ? Пропуснала съм нещо явно. Едно 20 от тези 30 въпроса нямат нищо общо с учебния материал, нито пък учениците могат да очакват да им дадат нещо подобно. Аз като учител съм потресена, защото бяха много мотивирани моите ученици, част от тях са многогодишни участници и на Национален кръг включително, но тази година не виждам как ще преминат напред. Явно пак ще се повтори цирка от 2014 г., когато само 4-ма от старшата възраст минаха на Национален кръг.

един случаен (непроверено) February 08, 2017

Отговори
олимпиадата е повече от интересна, оставете децата да мислят и да си развиват мозъците и спрете да мрънкате, погледнете една международна олимпиада, вижте за какво става въпрос, географията не е вече колко е висок даден връх или колко е дълга дадена река, географията е мисъл, описание и решение на даден проблем, процес, явление и е много по-обширна от това което пише в учебниците!!!!

До случайния (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Не знам Маркова ли си или нейно подчинено същество, но със или без мисъл при тези неверни въпроси и грешки не може да става и дума за ниво, адекватност, професионализъм... срам и позор!!!!

учител (непроверено) February 08, 2017

Отговори
А какво ще кажете за данните от 2010 !?

Патка (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Очевидно,този който е правил теста не е запознат с учебното съдържание!

Дани Пешева (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Наистина непрофесионализма взе връх в олимпиадата.Съгласна съм с повечето колеги, че тези тестове се правят от незнайни, но слабо подготвени колеги. Задача 30 е е наистина върха - "черешката" на некомпетентността на комисията! Хем национални паркове, хем 11 по 2 точки равно на 22...къде е логиката? А и това с емблемите е повече от нелепо, ако бяха само трите национални парка- да, но пък тук е сгрешен и броя на природните, и ако не могат да различат едните от другите? Маркова, сменете комисията!

Някой (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Теста е прекалено труден , дори и за ученици занимаващи се с допълнителна подготовка по география ! Съгласен съм ,че олимпиадата е интересна , но е достъпна за определени деца . Учениците , които изучават география по 1 или 1,5 годишно и нямат възможност за извънкласна дейност , какво правят ? Как ученик 11-клас ще се мотивира за следващата година? Щом толкова се целят форматите на международните олимпиади, нека узнаем за ,,успехите" ни там през последните години ! НА кои места сме ?

Гинко Б. (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Интересно ми е мнението на географите Д. Желев , П. Нанков , К . Шатрев , М.Бербатов , М.Бакарджийски , Коста Kючуков, Илия Тамбуражиев и т.н ..Предполагам всички са фенове на Български географски портал , особено първия от горе споменатите :)))) . Това са бивши ученици , които са представяли България на международни олимпиади , а сега всеки е намерил начин да работи за любимата си наука по някакъв начин! Всичките са с високи постижения , но при ръководител професор Пенин. Какво Ви е мнението момчета за областните кръгове през последните години и този стремеж към международни формати? Каква бе ролята на Маркова в тази олимпиада ? Как виждате бъдещето на тази олимпиада ? Какво е необходимо да се промени ? Дори и да не си пишете имената..споделете мнение моля !

Учител (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Много груба грешка от страна на изготвящия теста е въпрос 30 ! Как може да се пита за национални паркове ,емблемите са на природните и т.н. До колкото разбрах и по ключовете в проверката е и имало грешки . Професионалисти !

Дедо Кузма (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Хора , колеги и географи , абе аджаба освен ,,специалистите " Маркова , Сарафов и вечно почерпения Стойчо от Бургас , кои са другите орица в тази прословута комисия ? Кои са създаделите на ,,Интелектуалната собственост" ?

Диана Фиданова (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Здравейте, тайната е голяма за съдържанието на теста!!!От прочетеното в теста сериозно се съмнявам в професионалните умения на съставителите.Простичко правят ли разлика между национален и природен парк? Естествено с цялото ми " уважение към титлите" на членовете на комисията.

Гинко Б. (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Интересно ми е мнението на географите Д. Желев , П. Нанков , К . Шатрев , М.Бербатов , М.Бакарджийски , Коста Kючуков, Илия Тамбуражиев и т.н ..Предполагам всички са фенове на Български географски портал , особено първия от горе споменатите :)))) . Това са бивши ученици , които са представяли България на международни олимпиади , а сега всеки е намерил начин да работи за любимата си наука по някакъв начин! Всичките са с високи постижения , но при ръководител професор Пенин. Какво Ви е мнението момчета за областните кръгове през последните години и този стремеж към международни формати? Каква бе ролята на Маркова в тази олимпиада ? Как виждате бъдещето на тази олимпиада ? Какво е необходимо да се промени ? Дори и да не си пишете имената..споделете мнение моля ! -

Един даскал (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Колеги и ученици , явно Националната комисия се стреми да спазва формата на международните състезания .Няма лошо , тестовете са успешни , ако се търси този ефект. Има неточности(30-ти въпрос примерно в старшата) , но грешки стават . Важното е Комисията да търси връзка , съвети от учителите, а те не го правят ! В комисията със сигурност има хора , които се раздават , но и такива ,които единствено присъстват и избиват комплекси ! Именно към последните г-жа Маркова трябва да вземе мерки , но......Дразнещо е информационното затъмнение и защо трябва скришом , по някакви други пътечки ние да разбираме за тестовете ? Отдавна скърцат доста неща в МОН ,но специално в географията , нещата преливат чашата . Относно разпределенията на часовете и учебните програми , също нямаме подкрепа от Главния експерт !

Един даскал (непроверено) February 08, 2017

Отговори
...и някой питаше за протоколи ! Наистина , има ли информация за групите 7-12 клас ? Дано само не ги пуснат по 1-ви април !

Един даскал (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Интересно ми е , ако в старшата 10 човека от България минат 140 , с 10 ли ще си направят олимпиадата или ще класират и други ученици ? Преди няколко години само 5 ученика са се класирали , това дали е вярно?

Димитър Желев (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Тестът за 10-12. клас е изключително интересен и разнообразен като идея и подход. Действително се доближава до стандартите на световния формат. Затова трябва да се поздравят авторите - очевиден е стремежът за развитие на олимпиадата като подход. Идеята е добра, но липсва добро изпълнение в няколко аспекта. Първият аспект са досадните грешки. Когато в Националната комисия не се прави разлика между природен и национален парк е тъжно. Наличието на толкова много цветни изображение в теста е недопустимо при положение, че всички деца правят теста с черно-бели копия и пред очите си виждат крайно неясни изображения. Наличието на въпроса за Конституцията е безсмислено (№2). Обявяването на Предбалкана за планина е некоректно (№17). Но това са незначителни неща на фона на мистерията около самите въпроси. Ние не знаем дали това са истинските въпроси, на които децата са отговоряли или не, тъй като официално публикувани въпроси няма, няма и да има... В това отношение ресорните служители в МОН показват институционалната си реликтност. Все пак живеем в общество, което, поне в духа на Конституцията, се обявява за свобода на словото и информацията.

Гьорето Скамейков (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Нищо подобно, г-н Желев! Нито е интересен, нито е разнообразен , нито като идея, нито като подход този тест. Ако следите последните 4-5 години се забелязва напрягане за някакви нови тестови задачи, които да са оригинални, направени от посредствени колеги. Не се получава, често са със сериозни фактически грешки. Не само, че липсва добро изпълнение, но напротив нещата не са съобразени с действащите учебници, ако въобще някой обръща внимание отговорите на част от въпросите ги няма въобще в някои от вариантите на учебници. В бъдеще, ако има десет учебника, не зная къде ще ги търсим. Комисията е ограничено компетентна и нека не се заблуждаваме, изчерпила е идейността си, да не говорим за ентусиазъм и желание за развитие. Гипсира тази Маркова идеята за олимпиада по география, а за национално състезание съвсем забравиха. Понякога нещата се крепят на повече от министерски нареждания.

Б2 (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Имате ли информация относно разсекретяването на класовете 7-12 клас ? Съгласна съм с г-н Желев , че олимпиадата е интересна , като замисъл , но за да отговарят учениците на техните критерии е необходимо да се променят доста неща в географското образование и регламента на олимпиадата !

Б2 (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Имате ли информация относно разсекретяването на класовете 7-12 клас ? Съгласна съм с г-н Желев , че олимпиадата е интересна , като замисъл , но за да отговарят учениците на техните критерии е необходимо да се променят доста неща в географското образование и регламента на олимпиадата !

Кънчо Стойчев (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Колеги стига сте мрънкали, а опитайте да направите един примерен тест на вашите ученици ,без да копирате готови....Направете обективна скала и тогава ще разберете. Който е обективен трябва да признае все по добрите тестове на последните олимпиади, и като въпроси и като изображения.

Калина Петрова (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Не е до мрънкане , колега. Аз си правя тестове, и дори смятам, че са по-добри от тези от олимпиадата. Не, не считам, че тестовите въпроси по-добри последните години, отделни попадения има понякога, но тук говорим за общото ниво. А като изображения, вече сме в нови времена, а и нали толкова говорим за ГИС, за модерна картография, и въобще за европейско ниво и стандарти. В комисията явно има доста некомпетентни колеги с ограничена отговорност щом допускат дори елементарни грешки. Като няма по-дори - прощаваме им и толкова. Децата не са виновни за нищо.

до Кънчо Стойчев (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Г-н ,,Стойчев" , като изчетох коментарите смятам ,че не говорим за мрънкане , а за една подчертана обида от страна на учителите спрямо МОН ! Причината е не толкова самите тестове , а мистерията около тях и всички тези директиви за секретност . Съгласен ли сте !? В много коментари оценките за теста са по-скоро положителни , а и браво за опитите за спазване на международни критерии . Има много колеги , които сами си разработват тестовете или са ,, вербувани" от експертите по география да изработват общинските кръгове и повярвайте грешките им са по - малко отколкото на преподавателите в комисията ! Какво да кажем за регламента по география и критериите за класиране на национална олимпиада ! Хайде да ги сравним с история , физика ,биология .........Обърнете внимание !

Януш (непроверено) February 08, 2017

Отговори
От всичко прочетено разбирам,че липсва само една псувня,която си я запазвам за себе си!

Вътю Горанов (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Въпросничето е далеч от суперлативите, с които някои го обсипват. Фарсовата грешка с парковете е показателна за некомпетентността на съставителите. Не е нормално да имаме във флашките си въпросите от международните олимпиади, а от нашата въпросите да са забулени в тайни и суеверия...

Ганчо Иванов (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Колеги , има ли някой информация относно класирането на национална олимпиада ? Кога трябва да излезе списък ? Тука ли да го чакаме иили на страницата на МОН? Конкретно , каква е ситуацията в групата X-XII клас предвид трудния тест ? Благодаря !

учител (непроверено) February 08, 2017

Отговори
На страницата на МОН излезе класирането.

Иван Дреновски (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Късно се включвам, но изчетох мненията на колегите. Тестът е претенциозен, но не е професионално подготвен - като поговорката за жабата и коня. Извън очевадните грешки и казаното от Митко Желев за цветните изображения при черно-бял печат (което споменавам като принципна забележка в статия, публикувана през ноември 2015 по повод на матурите) е недопустимо за един верен отговор в отворен въпрос да се дават по-малко точки, отколкото за верен отговор на затворен въпрос (най-фрапиращо е сравнението между въпроси 16 и 17, 1 и 2, както и черешката на тортата - 30 въпрос). Това изкривява резултатите и демотивира. Последното е основен проблем, отбелязан и от много от колегите. Друг проблем е съответствието между изучаваното учебно съдържание и трудността на въпросите. Не продължавам с другите проблеми, защото броят на знаците е лимитиран :) ... В основата на всички проблеми е едно многократно споменато име! Докога ще търпим?

petur (непроверено) February 08, 2017

Отговори
E bravo

Таня-Свищов (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Има ли резултати от Националната олимпиада във Варна.Как е преминало събитието ?

Олимпиец (непроверено) February 08, 2017

Отговори
http://www.pgtvarna.com/ Резултатите са на тази страница. Една от най-хаотичните олимпиади. А комисията според думите на Маркова "философски игнорира всяка критика" :)

друг олимпиец (непроверено) February 08, 2017

Отговори
Доста неадекватна олимпиада като цяло.. От една страна организацията не бе на ниво , а от друго водещият говореше странни неща за човек с титлата ,,доцент" . Маркова се криеше от учителите прз цялото време, избягаха и от техническата конференция . Постоянна промяна на програмата....Върха на всичко бе начина по , който си продаваха въпросите на дискове.

Ученик по география (непроверено) September 26, 2017

Отговори
Имате ли тестовете от областния кръг за 2017 - та? Аз съм 10 клас и теста беше сравнително добър , но ИМАШЕ СГРЕШЕНА задача за солеността на Атлантическия океан.

Сподели

Снимка на деня

Врачанският Балкан