Влакът ще превозва пътници по 56-километровото трасе от Виена до Братислава за по-малко от 8 мин. Отсечката от Братислава до Будапеща с дължина 160 km ще отнема 10 мин., а 240-километровото разстояние между Виена и Будапеща - по-малко от 20 мин.
Компанията зад концепцията - Hyperloop Transportation Technologies, вече планира изграждането на тестова отсечка в американския щат Калифорния, а това ще бъде първият й европейски проект.
„Хайпърлуп” в Европа ще скъси значително разстоянията и ще свърже градовете по безпрецедентен начин. Транспортна система от този вид ще предефинира концепцията за придвижване и ще подобри трансграничното сътрудничество в Европа,” казва Васил Худак, министър на икономиката на Словашката република. „Разширяването на „Хайпърлуп” ще доведе до повишено търсене за създаване на иновативни центрове в Словакия и в цяла Европа.”
Мъск представи „Хайпърлуп” през 2013 г. като по-евтина алтернатива на железниците и други видове обществен транспорт. Той твърди, че линията от Лос Анджелис до Сан Франциско ще струва 6 млрд. долара - 1/10 от предложения скоростен влак, и ще намали времето за придвижване между двата града до половин час.
Влаковата система представлява отделни вагончета или капсули, които се движат в стоманена тръба в условия на вакуум. Всяка капсула се носи върху въздушен слой, което позволява да се движи с висока скорост. Според предварителните изчисления билетът за капсула с шест места би струвал приблизително 20 долара в една посока.
„Хайпърлуп” все още е концепция в експериментална фаза. В момента в Калифорния и Лас Вегас се изграждат тестови отсечки. Плановете предвиждат тестове на прототип на “Хайпърлуп” да започнат в края на 2016 г. Три компании се опитват да разработят прототип, като сред тях са и словашки партньори на Hyperloop Transportation Technologies.
Източник: ИА Фокус