9. КЛАС - Областен кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 (тестови материали)

25.02.2016
На вашето внимание предоставяме хипотетичен вариант на Областния кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 за 9. клас, който се проведе на 5 февруари 2016.

Не знаем #Кой и защо не споделя въпросите от олимпиадата, но след десетките писма на ученици от цяла България с възстановени по спомени въпроси и техните предполагаеми верни отговори, решихме да ги публикуваме. Въз основа на писмата успяхме да сглобим хипотетичен вариант на областния кръг на олимпиадата, който споделяме със своите читатели. До този момент официалният вариант не е публикуван никъде, заради което Географ БГ не гарантира за достоверността на въпросите, отговорите, графичните изображения и съответните точки, възстановени изцяло по памет на участниците, които ни писаха. 

 

 
 

Коментари (8)

ученик
26.02.2016 13:10
Този тест е добър (сравнено с темата за 5-ти клас е дори много добър). В него въпросите са уместни и съобразени със знанията на учениците от тази възраст. Грешките са в 19-та и 24-та задача. П.П: Можеше и да няма грешки :)
Колега
25.02.2016 22:41
Честно казано, като чета тук писаното и гледам текста дори ние преподавателите се затрудняваме да изясним някои неща по този не особено труден тест. Ясно е, че трябва да бъдат много коректно зададени въпросите, а от друга страна съм съгласна, че трябва да се дават тестовете и отговорите, едно време как бе възможно, а сега не. Маркова все засекретява , като че ли от това зависи службата й, а може и да е така.Преди години се сблъсках с непрофесионалните й географски знания, но си ги обясних с административните задължения. Както и да е, да вървим напред, че децата не са виновни за нищо.
учител
25.02.2016 15:26
на 26 зад. как да посочат столиците като са дадени ,а не държавите ........
Анонимен
25.02.2016 15:19
Само да Ви поправя,че на 19 въпрос за Индийския океан си има съответното пристанище - гр.Пърт. Иначе като цяло е доста лесна олимпиадата, малко по-сложна от обичайното е практическата задача
15
25.02.2016 15:18
Колеги , има ли някой информация , как стоят нещата с разсекретяването на резултатите от олимпиадата ! Моля подскажете!
Съвестен учител
25.02.2016 14:29
И в този тест има некоректни тестови задачи. Ще посоча дори първата, ако трябва да сме прецизни при съставянето.Дори в уикипедия пише: По своя произход варовиците могат да бъдат хемогенни (утаени по химичен път), биогенни (изградени предимно от останки на организми - фито- и зоопланктон, черупки, скелетни частици и др.) и кластични (изградени от преотложени парчета варовик). Вероятно децата са посочили за отговор седиментна органична скала, но варовиците съвсем не са само органични по произход. Вероятно трябваше да има в лявата част на въпроса коректно зададена скала органогенен варовик или черупчест варовик или нещо подобно, за да се досетят за органичния произход на един от видовете варовици. Освен това на 19-та задача какво прави там Охотско море, може би за заблуждение ли? Защото за него няма верен отговор, както и за Индийския океан, а на Тихия океан се натрупват три града. Владивосток е на Японско море, значи е към Тихия океан. При това положение некоректно зададена задача.Като цяло обаче теста не е много труден , за разлика от по-долните класове, и дано има повече деца, които са го решили. Трябва да се публикуват тестовете и отговорите им, а не да се заплашват колеги от РИО, че ще бъдат наказвани, ако го направят. Наистина не веждам лошо в това всичко да е прозрачно след като мине съответния кръг. Успех да всички ученици!
Анонимен -6
25.02.2016 11:58
Без да сме видели ,,Черешката " 11-12 клас , мога да изкажа мнение ,че въпросите са добре подбрани . Има и сложни неща , но достъпни за децата , които се занимиват в извънкласна дейност с цел подготовка за областен или национален кръг . Защо обаче е цялата тази секретност от страна на МОН? Това е крайно неуважение към учителите и учениците ! Та , ако не са колегите от geograf.bg само можеше да гадаем . Защо изобщо не се качват тестове от областен кръг на сайта на МОН , а да не говорим за задачите от националните кръгове? Какво толкова скандално има да се подобри комуникацията между МОН и учителите по география! Лошото е , че няма как да се подобри , защото такава комуникация няма ! Успех на всички участници ! Някой , знае ли кога ще има протокол с резултати в гимназиален етап ?
Учител
25.02.2016 09:51
Добър тест , картата е малко по трудна , но като за олимпиада е добре като цяло !