5. КЛАС - Областен кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 (тестови материали)

21.02.2016
На вашето внимание предоставяме хипотетичен вариант на Областния кръг на Националната олимпиада по география и икономика 2015-2016 за 5. клас, който се проведе на 5 февруари 2016.

Не знаем #Кой и защо не споделя въпросите от олимпиадата, но след десетките писма на ученици от цяла България с възстановени по спомени въпроси и техните предполагаеми верни отговори, решихме да ги публикуваме. Въз основа на писмата успяхме да сглобим хипотетичен вариант на областния кръг на олимпиадата, който споделяме със своите читатели. До този момент официалният вариант не е публикуван никъде, заради което Географ БГ не гарантира за достоверността на въпросите, отговорите, графичните изображения и съответните точки, възстановени изцяло по памет на участниците, които ни писаха. 

 

 

Коментари (8)

Димчо Ненов
22.02.2016 17:46
Някаква неадекватност лъха от поредните тестове за олимпиадата за 5 клас. С интерес очаквам да видя и за другите класове, но така или иначе от тези непрофесионални и недобре подбрани тестови въпроси може да се съди за хората, които ги съставят. Вероятно те са правили и новите програми по география и икономика.
Радомир
22.02.2016 17:03
Аз съм от 6-ти клас .Темата ни беше сравнително лесна според мен . Тази за 5-ти , обаче е много трудна според мен . Имаше само няколко въпроса , които не сме коментирали с моят учител по география , а другите ги бяхме преговаряли . Успех на всички участници !
Анонимен
22.02.2016 16:21
Даскалчето от Бургас , онзи великия Стойко (Стойчо) Димитров ли пак ги е мислил тестовете? Онзи водолаз , който не може от пиене да си стои на краката по време на Нацоналната олимпиада . Докога питам ?
Анонимен
22.02.2016 15:51
Това не е олимпиада за 5 клас. Изключително неуместни и сложни въпроси!
Учителка по география
22.02.2016 14:58
Успях да коментирам с ученици , темата X-XII клас и според тях е била трудничка . Отново ли 4-ри деца ще има класирани , както преди 2 години в тази група ? Но дори и да са 10 ,12 или 15 , те няма да са 28 , защото много области ще са в ,,патова‘‘ ситуация без ученици преминали необходимите точки(140 или 150 не съм сигурна) . Другата година това ще се случи с друга състезателна група . Този регламент не може ли да се промени в процеса на олимпиадата ? Проблемите са решими , но ПРОБЛЕМА , е че в МОН не искат да комуникират с учителите . Очаквам с нетърпение темата в 11-12 клас , ако я имате .
Николина Христова
22.02.2016 12:24
Напълно съм съгласна с колегите изказали мнението си. Сами виждаме какво става с програмите по география и икономика и в бъдеще няма да е по-лесно. Важно е да защитим онова, което имаме досега. Добре знаем, че след смяната на екипа на проф. Румен Пенин в олимпиадата нещата са в ръцете на хора, които нямат много общо с училищната география, да не кажа нищо, тъй като има и няколко колеги учители, които явно не могат да въздействат, за да бъде адекватно нивото на олимпиадата за различните класове. В провинцията е още по-трудно да преценим какво става. Благодарим, че все пак от сайта научаваме за олимпиадата и други географски събития.Мисля, че трябва по-смело да изразяваме мнението си, като учители отговорни за децата и географското им образование. Истината е, че г-жа Маркова отдавна не се подкрепя от голяма част от колегията ни, но тези постове са явно несменяеми в МОН. Последствията са за всички нас. Желая успех на децата и колегите, които искрено обичат науката ни!
Учителка - инкогнито
22.02.2016 09:05
Явно е това.. след като умните глави на господата и госпожите, които стоят зад Олимпиадата не осъзнават, че е повече от нормално децата да разберат къде са сбъркали и къде не, че това се прави с НАШИ пари, че заплатите си получават, за да служат НА НАС!!!!!! що за наглост, що за безочие??? Вие сте наши служители и трябва ДА ЗАЩИТАВАТЕ НАШИТЕ ИНТЕРЕСИ, А НЕ ДА НИ ПРЕЧИТЕ!!!!!
Антоанета Раднева
22.02.2016 08:00
Много благодаря! Питам се - това ли е начинът!!! Разглеждайки въпросите, за пореден път се убеждавам, че олимпиадата за 5 кл. е над възможностите на децата!